Digitalisering
Vi har rådgivet og digitaliseret hotellet siden 2014
Lokal server med booking-data, højt print-forbrug og dårligt WiFi
Problematik
Coco Hotel er et kendt og velanset hotel beliggende i hjertet af København. Ligesom mange hoteller stod de over for udfordringer med deres it-infrastruktur, herunder dårlig WiFi-forbindelse, højt printerforbrug og suboptimal serverstyring. Disse problemer påvirkede gæsternes oplevelse og gjorde det svært for hotellet at drifte deres IT effektivt.
Vores samarbejde startede tilbage i 2014, da hotellet hed Hotel Copenhagen Crown.
IT Instituttets løsning
Løsning
Vi arbejdede tæt sammen med Coco Hotel for at implementere en komplet opdatering og digitalisering af deres it-infrastruktur, og designe et strømlinet system, der adresserede deres udfordringer og gav en bedre oplevelse for både gæster og personale. Vi ydede også løbende rådgivning og support, og hjalp hotellet med at træffe informerede it-beslutninger og designvalg.
Som et resultat af vores arbejde har Coco Hotel nu en moderne og effektiv it-infrastruktur, der understøtter deres drift og forbedrer gæsteoplevelsen. De er i stand til at tilbyde pålidelig WiFi-forbindelse, reducere deres afhængighed af printere og administrere deres servere mere effektivt, hvilket alt sammen har hjulpet hotellet til at fungere mere smidigt og effektivt.
Digitalisering og konsultering
Rådgivning i strømlinede effektive IT-systemer
Coco Hotels digitale omstilling
Digitalisering er ekstremt værdifuldt for virksomheder som Coco Hotel, da det kan hjælpe med at øge effektiviteten og strømline driften. Ved at digitalisere deres it-infrastruktur var Coco Hotel i stand til at forbedre deres drift på mange måder, lige fra at forbedre gæsteoplevelsen til at gøre det nemmere for personalet at styre hotellet.
IT Instituttet spillede en nøglerolle i Coco Hotels digitale omstrukturering og arbejdede tæt sammen med hotellet om at designe og implementere en ny IT-infrastruktur. Vi ydede løbende rådgivning og support og hjalp hotellet med at træffe informerede it-beslutninger og designvalg, der ville understøtte deres drift og forbedre gæstens oplevelse.
Samlet set har digitaliseringen af Coco Hotels IT-infrastruktur været en stor succes, og vi er stolte over at have været en del af denne proces. Ved at modernisere og strømline deres IT-infrastruktur har Coco Hotel været i stand til at forbedre deres drift og forbedre gæsteoplevelsen. Vi er overbeviste om, at digitaliseringen af Coco Hotels it-infrastruktur vil fortsætte med at gavne hotellet i mange år fremover, og hjælpe dem med at forblive konkurrencedygtige og give en oplevelse af høj kvalitet til deres gæster.
Opbygning og design af IT Infrastrukturer
Opsætning af Coco Hotels IT infrastruktur
IT Infrastruktur, samt intern system kommunikation
Da vi begyndte at arbejde med Coco Hotel, trængte deres IT-infrastruktur til en opdatering. Vi arbejdede tæt sammen med hotellet for at omdesigne og bygge en ny it-infrastruktur, der bedre kunne understøtte deres drift og forbedre gæstens oplevelse.
En af nøglekomponenterne i dette projekt var at migrere Coco Hotels data til et cloud-baseret system. Ved at flytte deres data til skyen har Coco Hotel været i stand til at få adgang til og administrere deres data nemmere og mere sikkert. Dette giver en række fordele, herunder forbedret skalerbarhed, fleksibilitet og tilgængelighed.
Udover at migrere deres data til skyen, arbejdede vi også med at systematisere og koordinere Coco Hotels interne kommunikation gennem IT. Dette indebar implementering af en ny kommunikationsplatform og integration med hotellets eksisterende systemer. Dette har hjulpet hotellet til at fungere mere effektivt og har gjort det nemmere for personalet at holde forbindelsen og samarbejde.
Samlet set har vores arbejde med Coco Hotels IT-infrastruktur været en stor succes, og vi er glade for at have spillet en rolle i at hjælpe hotellet med at forbedre deres drift og forbedre gæsteoplevelsen.
Lad os tage en snak
Lyder det spændende? Lad os tage en snak, og få lagt en plan over dit projekt. Snakken er fuldstændig uforpligtende og vi tilbyder altid kaffe!
Du er også altid velkommen til at kontakte os.
Bliv kontaktet
Morten Aslo-Østergaard
Direktør, stifter
Uddannet ingeniør fra DTU. Kernekompetencen er .NET udvikling, med 10+ års erfaring i dette. Arbejder i hele stacken, og har erfaring med en lang række teknologier.
Andre cases
Fredco's Deli er en salat og sandwich bar der ligger på Grønnegade i indre København. Fredco's Deli har udmærket sig på deres høje kvalitet og udvalg siden 2012. Vi har udviklet og designet deres pick-up app som håndterer over 700 ekstra bestillinger om måneden.
Læs mere
IT Instituttet har udviklet og hostet lægevagten.dk siden 2012. Lægevagten.dk og tilhørende sygdomssider har omkring 10 mio. besøgende om året, og tilbyder gratis og kvalificeret information om sygdomme og symptomer.
Læs mere
Q-Park er et af verdens førende parkerings-infrastruktur ejere og operatører. IT Instituttet udvikler og drifter bl.a. Q-Parks parkeringstilladelses system, som er ansvarlig for udstedelsen og administration af parkeringstilladelser i hele Danmark.
Læs mere
Bliv kontaktet
Lad os ringe eller skrive til dig.